świąteczna reklama
Święta są znakomitym czasem do wybaczania sobie krzywd, spotkania się z dawno niewidzianą rodziną, a także do zareklamowania swojego produktu i to nawet na dużo czasu przed tym szczególnym okresem. Firmy, które decydują się na uwzględnienie tematyki świątecznej w swoich reklamach liczą na zwiększony zysk, gdyż wielu z nas ulega temu opartemu na magii świąt marketingowi. Okres przedświąteczny to czas szukania prezentów dla bliskich, bo kto z nas wyobraża sobie święta Bożego Narodzenia bez prezentów? To właśnie staje się wodą na młyn dla marketingowców. Zewsząd zalewa nas wówczas fala reklam: a to emitowany w telewizji święty Mikołaj w ciężarówce pełnej gazowanego trunku, a to ulotki w skrzynce z misternie ułożoną świąteczną szatą graficzną. Jednym ze skuteczniejszych środków marketingowych, którego nie możemy ani wyłączyć, ani wyrzucić, jest świąteczna reklama zewnętrzna. Ile razy stojąc w korku w listopadzie czy grudniu widzimy baner lub billboard ze świątecznie udekorowanym produktem mówimy sobie: to jest to, czego ja lub mój bliski potrzebuje. Machina świątecznego marketingu i zakupów jest zwykle budowana przy użyciu tradycyjnych symboli: choinki, śniegu, prezentów, Świętego Mikołaja, reniferów, mikołajowej czapki czy bombek.
Leave a reply