Pangea – zakończenie projektu

Sprawozdanie „Pangea”
Węgry 03.04.2017 – 07.03.2017

W poniedziałek 3.04.2017r. rozpoczęła ostatnia cześć projektu Pangea. Miasto, które nas przyjęło tym razem był Eger. O godzinie 8.00 nasi nowi przyjaciele z Węgier zostawili nas pod opieką naszych nauczycieli, którzy mieli wiele pomysłów na ten dzień, ale dzień rozpoczął się od śniadania w seminarium. Około 9.30 wszyscy pojechaliśmy na basen do hotelu. Byliśmy tam 3 godziny i było wspaniale, ale jeszcze lepsze czekało nas później. Po basenie pojechaliśmy na obiad, a następnie ruszyliśmy zwiedzać Eger. Na początku wyszliśmy na wieże Minaret i widok był niesamowity. Następnym naszym przystankiem było Muzeum Marcepanu i byłem pod wrażeniem, że takie rzeczy można zrobić z Marcepanu. Na samym końcu naszego zwiedzania Egeru został zamek. Przy jego zwiedzaniu dowiedzieliśmy się bardzo ciekawej historii o tym zamku. Po zakończeniu zwiedzania poszliśmy wspólnie na kolacje a następnie wróciliśmy do domów.
We wtorek o godzinie 9:00 zostaliśmy przywiezieni przez nasze rodziny pod szkołę gdzie po zapoznaniu się z uczestnikami wymiany zwiedziliśmy szkołę. Następnie razem z nauczycielami i innymi uczniami wzięliśmy udział w grze w trakcie której nie tylko lepiej się poznaliśmy, ale również dobrze bawiliśmy. Po powrocie do szkoły mogliśmy wziąć udział w bardzo ciekawej lekcji języka angielskiego dzięki której zobaczyliśmy jak prowadzone są tutejsze zajęcia. Gdy zjedliśmy wspólnie obiad udaliśmy się na baseny na których spędziliśmy kilka godzin. Następnie razem z naszymi rodzinami wróciliśmy do domów.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy od przedstawianie naszych prezentacji na temat legend. Po zakończeniu spotkania wszyscy udaliśmy się do szkolnej stołówki na wspólny obiad. Następnie całą grupą poszliśmy do urzędu miasta w którym odbyło się spotkanie z jego przedstawicielem.  Kolejną atrakcją tego dnia był laserowy paintball, który odbył się w jaskini. Dzień zakończył się uroczystą kolacją kończącą projekt Pangea.
W czwartek braliśmy udział w wycieczce do Budapesztu. Jednym z pierwszych punktów tej wycieczki były okolice zamku budańskiego, gdzie mieliśmy godzinę na samodzielne zwiedzanie oraz zakup pamiątek. Gdy upłynął nasz czas całą grupą udaliśmy się na schody baszty rybackiej gdzie spędziliśmy chwilę robiąc zdjęcia na tle panoramy Budapesztu czekając na nasz bus który miał zabrać nas do parlamentu. Po drodze wstąpiliśmy także na wyjątkowo smaczny obiad do restauracji na starym mieście. Zwiedzając parlament dowiedzieliśmy się wiele na temat jego funkcjonowania a także kilka ciekawostek na temat samego budynku. Każdy z tej wycieczki wyniósł coś dla siebie i na pewno będzie to coś co będziemy wspominać z przyjemnością.
Piątek ostatnim dniem naszej grupy u rodzin goszczących. Rano wszyscy już spakowani spotkaliśmy się z opiekunami i później tego dnia wybraliśmy się z nimi do tureckiej łaźni. Spędziliśmy tam około dwie godziny korzystając z licznych saun i ciepłych kąpieli. Po tej wizycie wróciliśmy do seminarium w którym byliśmy zakwaterowani na naszą ostatnią noc. Wieczorem jednak wyszliśmy na chwilę aby podziwiać rynek Egeru nocą.